გალერეა Why Not Gallery ორი მეგობრის, ხელოვან გვანცა ჯიშკარიანის და კურატორ ელენე კაპანაძის საერთო პროექტია, რომელიც მიზნად ისახავს გამოფინოს საინტერესო ქართული და ინტერნაციონალური თანამედროვე ხელოვნება. გალერეა წარმოადგენს ახალგაზრდა ქართველ ხელოვანებს, რომლებიც ხშირ შემთხვევაში დაკანონებული მეინსტრიმ ნარატივის ნაწილი არ არიან და მათი შემოქმედება ხშირად შეუმჩნეველი რჩება. ინტერნაციონალური ხელოვანები კი განსხვავებული დისკურს შემოიტანენ თბილისის არტ სცენაზე. პროექტი ჩაფიქრებულია როგორც ექსპერიმენტი, შესაბამისად იგი მიესალმება ყველა სახის კრეატიულ ექსპერიმენტაციასა და მცდელობას. გუნდის მიზანია გამოფინოს ხელოვნება, რომელიც განსაკუთრებულად საინტერესოა ვიზუალურად, აქვს ძლიერი შინაარსი და აქტუალურ თემატიკას ეხება.

პროექტის პირველი ლოკაცია თბილისის ცენტრში მდებარე ორბელიანის (ყოფ. კოლმეურნეობის) მოედნის მიწისქვეშა გადასასვლელში მდებარე ერთ-ერთი ვიტრინაა. ხალხმრავალი მოედანი ყვავილების ბაზრობითა და პატარა სახელოსნოებით არის ცნობილი. მიწისქვეშა გადასასვლელში კი ერთმანეთის გვერდით ყალბი ბრენდების მაღაზიები, იაფფასიანი პლასტმასის საქონელი, რელიგიური აქსესუარები და ხილ-ბოსტნის დახლებია. იმავე მოედანზე მდებარეობს ახლადგარემონტებული შუშის ბიზნესცენტრი, სადაც ინტერნაციონალურ კომპანიებს აქვთ ოფისები. ეს ყველაზე მოულოდნელი ადგილია, სადაც შეიძლება შეხვდეთ თანამედროვე ხელოვნების გამოფენას, მაგრამ, ასევე ძალიან შესაფერისია დატვირთული ქალაქისთვის, სადაც მუზეუმები მავზოლეუმებს უფრო ჰგავს, და საზოგადოებას ყველაზე ნაკლებად აინტერესებს თანამედროვე ხელოვნება. ასეთი ხერხით ხელოვნება თავის ელიტისტურ ქვეტექსტს სცილდება, იჭრება ინაცვლებს ყველაზე ბანალურ სცენარში და ეჭრება გამოფენის უნებლიე დამთვალიერებლების ყოველდღიურობაში.

The Why Not Gallery was founded by two friends, artist Gvantsa Jishkariani and curator Ellen Kapanadze with an intention to focus on young artists and create a platform for them. The project aspires to introduce cutting edge artists to wider audiences, support their creative endeavors, as well as stimulate the scene by showcasing exciting international artists. Conceived as an experiment, the project welcomes and encourages all sorts of experimentations and trials. However, the team intends to present a body of work that is in touch with contemporary aesthetic, has a strong message to convey and muses on relevant discourses.

The first edition of The Why Not Gallery will occupy a vitrine in the Tbilisi city center underground passage way. Busy square is famous for its squatted flower market and small repair apprenticeships. Underneath it the passage way is filled with shops selling fake brands, cheap plastic goods, religious accessories as well as vegetables and fruit stands. The same square houses a glamorous glass business center with international companies’ offices. It is the most unexpected place to come across an art exposition, however, very appropriate for a busy city, where museums feel like mausoleums and general public has little interest in contemporary art. In this way, art steps out of its elitist connotations, enters the most banal scenarios of the everyday life. In doing so it confronts and entices involuntary exhibition attendants.